Áno, dobre ste si prečítali, a nie sú to tí Šmejdi čo o nich písali, a hovorili nedávno takmer vo všetkých médiách. Sú to Šmejdi z kamenných obchodov. Prečo tak píšem? Prečítajte si môj príbeh a pochopíte.

Rozhodla som sa, že kúpim manželovi ako darček pod stromček nový mobilný telefón. Nevoláva často, telefón používa len nevyhnutne, keď nemôže konkrétnu vec vybaviť osobne. Preto som sa rozhodla, že mu kúpim mobil v obchode - bez viazanosti. Keďže u nás je veľmi kolísavý signál chceli sme telefón na dve simkarty. Išli sme k odborníkom do predajne NAY v Malackách. Oslovili sme mladého predavača,
u ktorého sme predpokladali, že bude veci okolo mobilov ovládať. Na našu prosbu o radu, a zároveň aj ponuku telefonu, ktorý by bol jednoduchý, vhodný pre staršieho človeka nám ochotne ponúkol telefon NOKIA LUMIA. Ukázať nám ako sa s ním narába, nám ,,vraj,, nemohol nakoľko nemajú batériu na skúšobné účely. Tak sme mu uverili a dúfali, že porozumieme návodu, veď telefon stál 99,90€, čo je 1/3
mojej penzie. Očakávali sme , že bude prinajmenšom kvalitný. Naše prekvapenie bolo však veľké. Nebol pri ňom žiaden návod, vrátili sme sa opäť do obchodu. Odpoveď - návod je na internete - vytlačte si ho. Kde nabral istotu, že každý starší človek ( nad 70 rokov) ovláda prácu na internete a má ho doma?. No bol to len začiatok konca. Telefon sa nám opakovane vybil cca za 4 až 5 hodín. Povedali sme si - niečo asi nie je v poriadku a na štvrtý deň sme sa opäť vybrali do obchodu. Odpoveď: To ste asi zle nabili - vybite ju úplne a nabite na 100% - potom ak nebude v poriadku znova prídte. Samozrejme, že nebolo, rovnako nevydržala viac ako 4-5 hodín. Na piaty deň, v piatok sme sa vybrali znova do obchodu. Dali nám novú batériu s poučením : Skúšajte počas soboty a nedele, a ak sa nič nezmení, príďte telefon Vám vymeníme. Tak sme skúšali cez víkend opäť - nič sa nezmenilo. Rozhodli sme sa, že ho vrátime.
V pondelok bol štátny sviatok, tak sme išli v utorok. Mladý predavač sa nám zasmial do očí - nedá sa robiť žiadna výmena, veď už ste premeškali skúšobnú dobu 7 dní. Premeškali? - veď bol štátny sviatok, tak sme prísť nemohli? Ale my sme boli otvorení - bola jeho odpoveď.
Myslíte si, že jeho postup bol seriozny, a že nás nemohol upozorniť, že ak by sme mobil vracali, tak musíme prísť v pondelok, lebo oni majú cez štátny sviatok mimoriadne otvorené?Alebo je to
metóda novodobých Šmejdov ako ľudí pri nakupovaní zavádzať ? Kde je obchodnícka česť ? O úcte
k starším ani nehovorím.