Oznámenie

Collapse
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Ako je to vlastne s tým cholesterolom

Collapse
X
  • Filter
  • Čas
  • Zobraziť
Clear All
Nové príspevky

  • Ako je to vlastne s tým cholesterolom

    Dnes som čítala rozhovor s dvomi lekármi, ktorí svorne tvrdia, že poplach okolo cholesterolu a strašenie kardiovaskulárnymi chorobami je len trik farmaceutických spoločností na predaj ich výrobkov. Ešte do r. 1993 /nechce sa mi ísť pozriež presný dátum/ bola norma cholesterolu 6,2 mml, teraz je znížená kvôli tomu, aby lekári predpisovali viac liekov. Tieto lieky obsahujú statíny, ktoré ohrozujú zdravie a majú nepríjemné vedľajšie účinky, napr. svalovú slabosť, ťažkú únavu a ďalšie, ktoré som si nezapamätala. Telo dokonca potrebuje istú hladinu cholesterolu a jej primeranú výšku môžeme ovplyvniť zdravou stravou /ryby, zelenina/ a pohybom. Lieky by mali užívať len ľudia chorí na cievy, po mozgovej porážke alebo na srdce.

    Môj nebohý brat už pred mnohými rokmi nášmu údržbárovi odmietol brať lieky proti cholest., lebo už vtedy vedel, ako to je. Ja som mu neverila a poctivo žeriem všelijaké Lipostaty, Simvory a podobné blbosti a stojí ma to len kopu peňazí. Tak odteraz už viem, ako ušetrím.
    to som ja,koza,vaša mama!

  • #2
    Človek také niečo podvedome tuší, nebývala som za bývalého režimu chorá len občas na kríže ale neviete si predstaviť koľko liekov mi vždy lekár predpísal! Snažila som sa ich užívať všetky ale telo odmietalo a pretože som nevedela čo s nimi tak som ich odkladala. A neopovážila som sa lekárovi povedať aby mi toľko liekov nepredpisoval.

    Nič sa nezmenilo, nedávno som začala chodiť po lekároch a už mám zasa pol šuplíka liekov. Ak by som ich všetky užívala možno by som dostala nejakú vážnu chorobu v predstihu, raz ju dostanem ale nebudem sa silou mocou o to snažiť.

    Lekári sú ľudia ako ostatní, to len my si myslíme že sú múdri, že sa nemýlia, že hneď ako im povieme o našich ťažkostiach tak vedia ako nás majú liečiť, ale to nie je pravda. Čo vedia dokonale to je predpisovanie liekov. Posťažujem sa im a hneď mám troje lieky. Predstavujem si lekársku starostlivosť ináč, ale musím byť vďačná za to čo máme, inde je to vraj horšie. A lekár je veľakrát jediná nádej. A usmievajúci sa lekár je k nezaplateniu.
    Teda tak.

    Komentár


    • #3
      článok

      Babiele, kde si čítala ten rozhovor? Ak niekde na internete, tak nám sem vlož naň odkaz, nech si prečítame tiež.

      Niečo podobné som si všimol ja pri viacerých zdrojoch v iných témach, a každým rokom sa tie názory rôzne menia. V jednom časopise píšu, že káva škodí, v druhom naopak. O rok neskôr zase píšu, že 2 šálky kávy denne sú OK, v inom, zase že 5 je OK.

      Inokedy zase píšu že vajíčka škodia, o rok už neškodia...

      Myslím, že sa treba držať starého dobrého - všetko s mierou a potom si človek môže byť viac menej istý, že v rámci možností prežije toľko, koľko mu je súdené.
      Administrátor Senior Klubu. Prevádzkuje aj internetový obchod Promenáda, kde si môžete za super ceny kúpiť puzzle, a mnoho iného.
      Ak niečomu nerozumiete, čítajte Návody, alebo napíšte mne.

      Komentár


      • #4
        Aj "zlý" cholesterol má dobré stránky!
        Zdroj: pluska.sk/ rd
        http://www.pluska.sk/zdravie/aj-zly-...e-stranky.html

        Lekárska veda rozlišuje dva typy krvných tukov.
        Je to tzv. "dobrý" cholesterol (HDL) a
        "zlý" cholesterol (LDL).
        Ale LDL cholesterol nie je zas až taký zlý, akú má zlú povesť.


        Cholesterol LDL nie je až taký zlý, píšu vedci z univerzity A&M v Texase.
        Platí to najmä o ľuďoch, ktorí veľa športujú. Steve Riechman, hlavný autor štúdie, zdôrazňuje,
        že LDL nie je život ohrozujúce monštrum, za aké sa často považuje.
        Práca vedca, s ktorou mu pomáhali kolegovia z univerzity v Pittsburgu a Kent State, ako aj vedci
        z Johns Hopkins Weight Management Center a z Ontario School of Medicine, sa objavila v odbornom
        časopise "Journal of Gerontology".

        Počas štúdie skúmali 52 dospelých osôb vo veku 60-69 rokov, ktorí boli v dobrej telesnej kondícii,
        ale nevenovali sa žiadnemu športu. Po tom, ako začali so silovým tréningom, vedci zistili, že u tých,
        ktorým najviac narástli svaly, sa podstatne zvýšila aj hladina LDL cholesterolu.
        Pre Steva Riechmana je to neočakávaný výsledok, ktorý vedcov veľmi prekvapil.
        Z výsledkov vyplýva, že telo asi potrebuje "zlý" cholesterol na budovanie svalovej hmoty.

        Bez cholesterolu to nejde

        Cholesterol sa nachádza v krvi každého človeka a to HDL aj LDL.
        Zatiaľ čo LDL má skôr zlú povesť, pretože sa ukladá na stenách ciev a môže tak viesť k infarktu,
        HDL podporuje proces, ktorý krvný tuk v cievach filtruje.
        "A to je presne ten bod, ktorí ľudia zle chápu," povedal Riechman.

        LDL je veľmi potrebný. Signalizuje telu, že niečo nie je v poriadku.
        "Ľudia často hovoria, chcem sa zbaviť zlého cholesterolu, ale pravda je taká:
        Keby sa vám to podarilo, tak zomriete. Každý potrebuje určité množstvo oboch typov cholesterolu.
        Musíme sa zbaviť názoru, že LDL je len negatívny,"
        vysvetlil Riechman.

        LDL je dôležitý pre tkanivo. HDL zas upratuje, keď skončia opravárske práce LDL cholesterolu.
        Človek si vybuduje o to viac svalov, o čo má viac LDL cholesterolu v krvi.
        Prečo je to tak, musia zistiť ďalšie a rozsiahlejšie štúdie.

        Môžu sa však rozvíjať terapie proti chorobám, ktoré spôsobujú stratu svalového tkaniva.

        Komentár


        • #5
          Pravda a mýty o jedle

          http://www.dobrarada.sk/?id_menu=185...__id_art=15649

          1. Špenátový omyl
          Obyčajná tlačová chyba zapríčinila vznik mýtu o zázračnej zelenine. V roku 1870 omylom posunuli desatinnú
          čiarku pri publikovaní výsledkov výskumu o špenáte.
          Odrazu obsahoval desaťnásobne viac železa ako v skutočnosti. Túto chybu objavili až v roku 1937,
          no mýtus bol už tak zakorenený, že mu podľahli nielen ľudia, ale aj Pepek námorník z kresleného seriálu.

          Až v roku 1981 sa pravda o špenáte dostala do širšieho povedomia. To však nemení nič na skutočnosti,
          že špenát je jedna z najzdravších listových zelenín.
          Už síce nie je „železným kráľom“ , no na 100 gramov obsahuje len 22 kalórií, málo uhľohydrátov a tukov,
          vysoké množstvo proteínov a iných vitamínov.
          Je ideálnou zložkou stravy pri redukčných diétach.

          2. Zázrak menom čokoláda
          V našom podvedomí je takmer napevno zakorenená predstava o tom, že od čokolády sa priberá.
          Je to pravda, no iba vtedy, ak konzumujeme niečo, čo sa iba tvári, že čokoládou je.
          Tá ozajstná čokoláda pôsobí na náš organizmus priam blahodarne. Pravá čokoláda musí obsahovať
          minimálne 70% kakaa a mala by byť horká.

          Kakao v spojení s čokoládou sú bohatými zdrojmi antioxidantov. A tie pôsobia na naše srdce (a nielen naň)
          tak priaznivo, že by sme mali čokoládu trvalo zaradiť do nášho jedálnička.
          Čokoláda priaznivo ovplyvňuje náš krvný tlak, chráni srdce a cievy, posilňuje organizmus v boji s voľnými radikálmi.
          Horúca čokoláda bola už v časoch starých Aztékov posvätným nápojom. Preslávila sa dokonca, ako účinné afrodiziakum.

          3. Zemiakový strašiak
          Zemiaky majú vysoký glykemický index. Táto veta stačila na to, aby sme podľahli panike.
          Glykemický index meria nárast obsahu cukru v krvi človeka počas 2-3 hodín, ktorý nastane po konzumácii jedla.
          A my sa jednoducho bojíme, aby sme nepribrali. Lenže pravda je úplne inde. Uhľohydráty z našej stravy prúdia
          priamo do nášho krvného obehu, aby sa z nich stal krvný cukor.

          Mozog, nervový systém, červené krvinky a bunky v obličkách používajú na svoj chod výhradne cukry.
          20% denného príjmu kalórii spotrebúva mozog, čo znamená, že po jedle sa musí do krvného obehu dostať
          veľa uhľohydrátov, aby tento orgán pracoval efektívne. Medzi prvými, ktorí na to prišli, boli (čuduj sa svete)
          špičkoví športovci. Atléti si doslova vyberajú jedlá s vysokým glykemickým indexom.
          Obnovujú si tým zásoby glykogénu, ktorý sa uvoľňuje zo svalstva a pečene do krvného obehu.

          Vo všeobecnosti platí – ak chcete byť silní a plní energie – jedzte zemiaky. Nemyslíme tým mastné,
          pečené zemiaky, ani chipsy či vysmážané placky. Ideálne sú varené zemiaky so štipkou kvalitného oleja.
          Možno ste nevedeli, že uhľohydráty, obsiahnuté v zemiakoch posilňujú schopnosť inzulínu znížiť
          hladinu cukru v krvi.
          Zemiaky so svojím obsahom vody, komplexnými uhľohydrátmi a obsahom minerálnych látok patria
          k najlepším potravinám na uchovanie štíhlej línie.

          4. Vajcia a cholesterol
          Vajcia sú najstaršou potravinou živočíšneho pôvodu. Patria medzi biologicky najcennejšie potraviny.
          Okrem vitamínov obsahujú fosfor, železo, zinok, vápnik a podobne.
          Najhodnotnejší vitamín, ktorý vajce obsahuje, je jednoznačne vitamín B2.
          Ďalej obsahuje vitamíny A, E, D, K. Tuky v žĺtku obsahujú väčšie množstvo nenasýtených mastných
          kyselín oproti nasýteným.

          Takže ako je to vlastne s cholesterolom? V žĺtku obsiahnutý cholesterol nezvyšuje nebezpečný (LDL) cholesterol.
          Naopak dodáva lecitín, ktorý hladinu cholesterolu dokonca znižuje.
          Lecitín zároveň odbúrava tuky a vo vajíčku je jeho zastúpenie oveľa vyššie, ako napríklad v sóji,
          z ktorej sa vyrábajú mnohé výživové doplnky.


          Konzumáciu vajíčok však napriek ich jedinečnosti netreba preháňať. Podľa najnovších výskumov
          by týždenná dávka vajec mala byť maximálne štyri.
          Deti do jedného roka by nemali vajíčka konzumovať vôbec alebo iba žĺtok (od šiesteho mesiaca).

          Komentár


          • #6
            Najčastejšie mýty o káve: Toto nie je pravda!

            http://lesk.cas.sk/clanok/90208/najc...je-pravda.html

            O obľúbenom nápoji sa toho popísalo už naozaj dosť. Mnohé tvrdenia však nie sú celkom presné.

            Aká je teda pravda?
            Niektorým tvrdeniam o káve sa môžete už len zasmiať. Autor: Shutterstock

            1. Káva je nezdravá
            Kofeín môže spôsobiť problémy len v prípade nesprávneho dávkovania.
            Ak ho denne prijmeme v rozumnom množstve do 300 miligramov, nemusíme sa ničoho obávať.
            Podľa MUDr. Petra Minárika je v norme do 5 – 6 šálok denne, najlepšie ráno a na obed, nie večer.

            2. Káva je droga
            Pravda je taká, že sa k ľudskému mozgu nespráva ako droga a nespôsbuje závislosť.
            Práve naopak, predstavuje prevenciu pred vznikom cukrovky, má protinádorové účinky,
            pomáha pri chudnutí, pozitívne vplýva na psychiku, myslenie a bdelosť.

            3. Spôsobuje dehydratáciu
            Ani toto tvrdenie sa nezakladá na pravde.
            Keďže ju nikto nepije preto, aby uhasil smäd a keďže ju nikto nemá vo svojom pitnom režime,
            nemôže nás „odvodniť“ natoľko, aby sme boli dehydrovaní.

            4. Káva je v tehotenstve zakázaná
            Počas gravidity a dojčenia sa odporúča piť menej kávy, ale nikto ju nikdy ani v tomto období
            života nezakázal. Napokon, telo matky samo dá najavo, čo potrebuje, a čo mu nerobí dobre.

            5. Mlieko kávu kazí
            Opak je pravdou. Káva svojím charakterom čiastočne odoberá vápnik z tela a práve mlieko ho sčasti
            kompenzuje. Nápoj vďaka nemu získa nielen dobré chuťové, ale aj zdravotné vlastnosti.

            Komentár


            • #7
              To je čítania Ana, to je čítania!
              Admin svätá pravda, všetkého veľa škodí aj celá krava do polievky, hovorievala moja teta a ja som tomu nerozumela. Ale inak povedané - všetko s mierou.

              Zatiaľ som si prečítala o cholesterole Ana a veľmi ma zaujíma z ktorého je to roku. Ale článok ma upokojil, užívam teraz tabletky proti zlému cholesterolu, iba jednu denne a mala by som k tomu držať diétu, to sa mi zdá celkom rozumné liečenie. S diétou to je u mňa slabšie, obmedzila som maslo, kávu pijem bez socu ale to je asi všetko.

              Postupne si prečítam všetky články, sú zaujímavé.
              Teda tak.

              Komentár


              • #8
                Pôvodne odoslal Giza Zobraziť príspevok
                To je čítania Ana, to je čítania!
                Admin svätá pravda, všetkého veľa škodí aj celá krava do polievky, hovorievala moja teta a ja som tomu nerozumela. Ale inak povedané - všetko s mierou.

                Zatiaľ som si prečítala o cholesterole Ana a veľmi ma zaujíma z ktorého je to roku. Ale článok ma upokojil, užívam teraz tabletky proti zlému cholesterolu, iba jednu denne a mala by som k tomu držať diétu, to sa mi zdá celkom rozumné liečenie. S diétou to je u mňa slabšie, obmedzila som maslo, kávu pijem bez socu ale to je asi všetko.

                Postupne si prečítam všetky články, sú zaujímavé.
                O cholesterole; uvedený článok nový zo dňa 10. máj 2011, 13:48 a len tak zo zvedavosti o tabletách,
                ja som mala mierne zvýšený cholesterol - vraj mám sa vyhýbať mastným jedlám atď. až som lekára
                zastavila a smiala som sa že som len na kuracinku... a diéta ? treba jesť (ale neprežierať sa)
                všetko čo si organizmus žiada lebo len on je najlepší radca, organizmus si sám od seba vyrobí
                tzv. zlý cholesterol ako obranu na iný problém
                samozrejme ten veľmi zvýšený z prežierania sa udeným, mastných bôčikov, alkoholu, atď. treba krotiť

                píšeš, že piješ kávu len bez socu - to sú tie smeti, ja to tak volám a tiež pijem len instantnú
                sledúvam na Spektrum tému "Čo nám prospieva" tam sa veľa dozviem aj o sebe aj o káve som
                sa dozvedela že má potrebné zloženie pre naše neuróny tak sa neobávaj daj si tak 3x denne
                rozumnú dávku s mliečkom, poslednú tak do tretej popoludní, skús to

                Komentár


                • #9
                  Ana, dobré čítanie.

                  Moja mama vždy hovorievala, že telo si vypýta samo čo potrebuje a nič si nevyrába čo by mu škodilo.
                  Samozrejme treba jesť všetko s mierou, nič nepreháňať.
                  Mama sa dožila 91 rokov, pamäť aj nohy jej slúžili do konca života.
                  zmena je život

                  Komentár


                  • #10
                    Pôvodne odoslal admin Zobraziť príspevok
                    Babiele, kde si čítala ten rozhovor? Ak niekde na internete, tak nám sem vlož naň odkaz, nech si prečítame tiež.
                    Myslím, že sa treba držať starého dobrého - všetko s mierou a potom si človek môže byť viac menej istý, že v rámci možností prežije toľko, koľko mu je súdené.
                    Čítala som to v jednom starom čísle Života, mám takú susedu, čo robí okružnú poštu časopisov - Každý si tam dá svoju značku a postúpi sa to ďalej. Myslím, že to hovorili lekári z fakultnej nemocnice. Ak mám to číslo ešte doma, pozriem presnejšie údaje. Možno, že Život má archív, kde by sa to dalo nájsť.
                    to som ja,koza,vaša mama!

                    Komentár


                    • #11
                      Káva.

                      Aj článkom o káve si ma potešila Ana.

                      Ovšem asi nie som veľmi rozumná, nepijem rozpustnú kávu, ale pomletú zrnkovú prekvapkávanú. Mám malý ručný mlynček, kávu si kupujem zrnkovú tú klasickú najlacnejšiu a prístroj na prekvapkávanie kávy mám tiež taký malý, na šporák, nie elektrický.

                      Pri jednej dávke sa urobia dve slušné kávy, ovšem ja ich vypijem obe. Tú istú dávku si dám na obed. Večer si urobím veľkú dávku bezkofeínovej socovej a tú by som rada vymenila za čaj.

                      Ktovie ako a či vôbec pijú kávu ostatní, babiele, babickaanna, Dada, Mariettaanna a ostatné čiperky, a muži, ktovie či muži z tohto fóra pijú kávu.

                      Tie poznatky o zdravom spôsobe života sa menia, ako povedal admin, a podliehajú komerčným požiadavkám. Preto všetko z mierou.
                      Teda tak.

                      Komentár


                      • #12
                        Pôvodne odoslal Giza Zobraziť príspevok
                        Aj článkom o káve si ma potešila Ana.

                        Ovšem asi nie som veľmi rozumná, nepijem rozpustnú kávu, ale pomletú zrnkovú prekvapkávanú. Mám malý ručný mlynček, kávu si kupujem zrnkovú tú klasickú najlacnejšiu a prístroj na prekvapkávanie kávy mám tiež taký malý, na šporák, nie elektrický.

                        Pri jednej dávke sa urobia dve slušné kávy, ovšem ja ich vypijem obe. Tú istú dávku si dám na obed. Večer si urobím veľkú dávku bezkofeínovej socovej a tú by som rada vymenila za čaj.

                        Ktovie ako a či vôbec pijú kávu ostatní, babiele, babickaanna, Dada, Mariettaanna a ostatné čiperky, a muži, ktovie či muži z tohto fóra pijú kávu.

                        Tie poznatky o zdravom spôsobe života sa menia, ako povedal admin, a podliehajú komerčným požiadavkám. Preto všetko z mierou.

                        Ja veru žiadny kávičkársky fajnšmeker nie som - ani som nikdy nebola.
                        Pokiaľ som chodila do zamestnania, kávičkových seansí som sa zúčastňovala len aby som netrhala partu. Zato som si robila častejšie fajčpauzy.
                        Teraz sa žiadne fajčpauzy nekonajú a kávu si dávam len ráno keď vstanem, aby sa mi rýchlejšie rozlepili oči.
                        A obyčajne ju ani nedopijem. Už sa stalo, že kávu, ktorú som si uvarila v pondelok ráno, som dopíjala v utorok aj v stredu. Samozrejme studenú.
                        Veď preto som taká krásna...
                        Preto s varením kávy ani žiadne cavyky nerobím!
                        Len zalejem nesku bez cukru.

                        Komentár


                        • #13
                          Ja som pila tri kávy denne - zalievané ale slabé. Najprv som vyjedala aj sós, ešte keď som sladila. Potom som niekde čítala, že usadenina zostáva v žalúdku 6 týždňov a zaťažuje ho. Odvtedy sóc nevyjedám. Vlastne nevyjedala som. Neskôr som v rámci zachovania línie prestala aj sladiť, ale čo som si neodpustila, bola dobre silná koža z mlieka - mňam, lepšie, ako šľahačka. Dnes by si už márne varila mlieko, žiadnej kože by si sa nedočkala. Potom sa mi stratil Števo v Prahe v metre, keď sme išli na Florenc na autobus do Blavy. Tá hrôza!! Tak som sľúbila Panne Márii, že keď sa náíjde živý, prestanem piť kávu. Myslela som, že to bude strašne ťažké, ale nebolo. Pár dní som hľadala, čím ju nahradiť a nakoniec som zostala pri zelenom čaji s mliekom.
                          to som ja,koza,vaša mama!

                          Komentár


                          • #14
                            Pôvodne odoslal babi ele Zobraziť príspevok
                            Ja som pila tri kávy denne - zalievané ale slabé. Najprv som vyjedala aj sós, ešte keď som sladila. Potom som niekde čítala, že usadenina zostáva v žalúdku 6 týždňov a zaťažuje ho. Odvtedy sóc nevyjedám. Vlastne nevyjedala som. Neskôr som v rámci zachovania línie prestala aj sladiť, ale čo som si neodpustila, bola dobre silná koža z mlieka - mňam, lepšie, ako šľahačka. Dnes by si už márne varila mlieko, žiadnej kože by si sa nedočkala. Potom sa mi stratil Števo v Prahe v metre, keď sme išli na Florenc na autobus do Blavy. Tá hrôza!! Tak som sľúbila Panne Márii, že keď sa náíjde živý, prestanem piť kávu. Myslela som, že to bude strašne ťažké, ale nebolo. Pár dní som hľadala, čím ju nahradiť a nakoniec som zostala pri zelenom čaji s mliekom.
                            Mala si jej sľúbiť niečo, čo by sa ti plnilo ľahšie - napríklad že nebudeš jazdiť na skateboarde...

                            Komentár


                            • #15
                              Pôvodne odoslal dada Zobraziť príspevok
                              Mala si jej sľúbiť niečo, čo by sa ti plnilo ľahšie - napríklad že nebudeš jazdiť na skateboarde...
                              Ako som uviedla, nebolo to vôbec ťažké a na skateboarde by som si veľmi rada zajazdila, len neviem - vlastne viem - ako by to dopadlo!
                              to som ja,koza,vaša mama!

                              Komentár

                              Pracujem...
                              X